Tuesday, May 4, 2010

Twitter

Assalamualaikum sume~
Arini pak cik Kameng nk ajar register twitter yek.
Sebenarnye dah lame nk buat akaun twitter ni.
Tp arini baru terase nk buat.
So mule2 mesti la pegi site twitter kan.
Twitter.com


So bile dah masuk tu mesti r nk cari butang utk sign-up kan.
Tp.... dekat 5 minit aku mencari.
Mane sign-up ? mane2? mane???~~
Rupenye kene tekan Let me in =.=

Ok sini nk puji sikit, simple gile borang register dia.
Ini yang aku suke. Time register fb dlu punye la byk kene isi.
Dekat sejam pon ade mase register fb.


Dah xde name lain da. Aku pakai Kamen Rider je.
Malas nk taruk name sebenar sbb bg aku xpenting sgt.
Tp yg aku takut utk isi ialah password dia.
Xde verify password ke?
Kalu tersalah taip password mampus nk login cane nnti.
So berhati2 lah ketika masukkan password anda.
Password aku 'weak', cubelah hack. =.=

Next step dia bawak ke 'Suggestions'.
Mule2 aku pilih art & design, tp mcm xtau pape jek.
Pilih music. Skrol ke bawah n jumpe Jason Mraz.
So aku folow dia jela. Pastu nk try cari artis lain.
Time ni setiap sudut aku mencari ruang search.
Mmg xde, so korang xyah cari.
Kene tekan butang more utk view lebih ramai artis.
So amatlah xsuke.



Next step 'Friends'. Interface dia kat bawah ni.
Tingok la.


Mampus aku xpercaye. Xnk bg password. Next step!
'Anyone' plak.


Mule2 aku try masukkan email. Tp mmg xdapat nk carik.
Satu kelemahan di situ sbb leh cari dengan taip name jek.
So taip la tukang karut. Aku dah agak mamat ni akan gune name tersebut.
Dia org 1st yg aku folow. Lanje aku pasni topek.
Dah siap sume dia masukkan aku ke bahagian home.
Simple gile. Aku pon upload gmbar n tgk2 sikit utk profile.


Kat bawah ni profile aku. Pasni aku wat background aku sendiri jela.
Background twitter ni sume simple2 je. So yang dah ade twitter tu,
folow la aku ye. Nanti aku folow korang balik.


Dah ade twitter, jadi terus idopkan icon twitter aku kat blog.
Korang dah leh tekan2 burung tu kalu nk. Aku xmarah.


Itu saja post pasal twitter.
Ingat tu folow aku~ plss
plss.. aku merayu.. :D
adios~



2 komeng:

TMUkmkd said...

baru buat ke bang~ :D

Kamen Rider said...

yela.
baru buat neh.~
twitter xde game ea? hahaha

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

GIRLSPT.COM - Free cursors